Audia Flight Two

24.01.2012

Audia Flight Two

Na rozdíl od fashion produktů ze slunné Itálie, kterými jsme přímo zahlceni, lze zastoupení firem této provenience v oblasti audiotechniky spočítat na prstech jedné ruky. Pomineme-li tradiční výrobce reproduktorů, jako jsou Chario, Zingali a Sonus Faber, v případě audio komponentů je u nás výrazně etablována pouze firma Pathos a občasně Bluenote. Další společností z jižního Středomoří, které mají na našem trhu své místo, je zasvěceným a na high-end výstavy vyjíždějícím fandům dobře známá značka Audia.

Audia Flight sídlící v přístavním městě Civitavecchia na pobřeží střední Itálie, nedaleko Říma, není v oboru žádným nováčkem. Společnost založili v roce 1996 Massimiliano Marzi a Andrea Nardini, z jejichž spolupráce vznikl první, velmi úspěšný model výkonového zesilovače Audia Flight 100 (dodnes je vyráběn ve čtvrté modifikaci jako Audia Flight 100 MK4). Integrovaný zesilovač s označením Two vychází ze série Classic, která nabízí nejobsáhlejší řadu komponent, zahrnující dva předzesilovače (jeden Phono), dva modely CD přehrávačů a tři výkonové zesilovače. Integrované zesilovače jsou dva, v případě Audio Flight One se jedná o AV zesilovač. Veškeré zpracování, od vývoje, výběru a měření jednotlivých součástek až po konečnou ruční kompletaci, se také odehrává v prostorách menší manufaktury. Každý zesilovač je zahořován 50 hodin a prochází sérií testů, než opustí továrnu. Navíc výrobce doporučuje dalších 100 hodin zahoření pro dosažení optimálního provozu.

Audia Flight Two je neotřele designovaný stereofonní integrovaný zesilovač, který rozhodně nezapře zemi svého původu. To v době současné čínské invaze nelze přehlédnout. Robustní dual mono konstrukce s dominantním čelním panelem z 25 mm silného, elegantně vyfrézovaného hliníkového masivu dodává výrobku výrazné osobitosti a punc výjimečnosti. Vyfrézováno je i logo výrobce s modře podsvíceným okřídleným znakem, který ve stand-by provozu jen tak ležérně přerušovaně problikává. Šasi je zakryto šedě eloxovanou deskou z 2 mm silného plechu s výraznou vrchní perforací v levé vrchní části. To má své opodstatnění z důvodu použitého, silně předimenzovaného 520wattového toroidního transformátoru, a tedy nutného zajištění dostatečného odvodu tepla. Tomu navíc sekunduje další, menší toroidní transformátor, který samostatné napájí řídící obvody. Na tomto místě je třeba upozornit na nutnost dopřát zesilovači patřičné umístění s ohledem na zajištění cirkulace vzduchu. Při vypnutí zesilovače dochází napřed k útlumu hlasitosti na minimum, až poté dojde k vlastnímu vypnutí. Informace o aktuálním provozním stavu a nastavení zprostředkuje rozměrný vakuový fluorescenční displej VFD s dobře čitelným modrým podsvícením, jehož intenzitu lze tlumit v osmi úrovních. Pod ním je šest mikrospínačů pro zapnutí, přepnutí jednotlivých vstupů, monitor, vyvážení sterea, Set (menu pro nastavení) a Mute. Zcela vpravo je otočný regulátor pro nastavení hlasitosti a navigaci v systémovém menu. To umožní kromě nastavení základních funkcí zesilovače i přepnutí fáze, nastavení citlivosti jednotlivých vstupů ve dvanácti krocích po 1 dB, vyřazení předzesilovače Bypass i jeho přepnutí při zapojení v režimu předzesilovače Master/Slave. Jednotlivé vstupy lze editovat, u každého je k dispozici 13 míst. Veškeré funkce lze řídit i pomocí skvělého, designového dálkového ovladače, který je proveden z broušeného hliníku. Díky jeho uctivé váze jej vřele doporučuji pevně držet v ruce, neboť například jeho pád na bosou nohu nebude jistě nic příjemného.

Zadní část je zpracována zcela v intencích high-endového barda. Veškeré přípojné konektory jsou kvalitní a zlacené s dostatečnými roztečemi, které umožní audiofilům použít i kvalitní silnější kabely. Pět nesymetrických RCA vstupů a jeden symetrický XLR je doplněno dvěma výstupy Pre-out, které lze využít pro bi-amping nebo k připojení dvou subwooferů. Pod kolébkovým síťovým vypínačem jsou dva digitální komunikační konektory k propojení dalších firemních komponent a jejich synchronizaci nebo k distribuci aktualizace firmwaru. Propojovací kabel je v příslušenství a pochvalu si zaslouží i nadstandardní síťový kabel v transparentním PVC plášti, stíněný pocínovaným OFC opletením a vnějším průměrem 12 mm. Při poslechovém testu se zesilovač nenechal vyvést z rovnováhy v žádném ohledu. Ať jsme mu předložili jakýkoli hudební žánr, vždy jej akceptoval s patřičným nadhledem. Rozhodně doporučuji spolu s výrobcem dopřát mu dostatek času k rozehrání do správné kondice. Poté se odmění přesvědčivým výkonem.

Jeho největší devizou je kultivovaná reprodukce, která neunaví ani při delším poslechu. Italové dali světu nejen vynikající kuchyni, víno a design, ale i mnoho krásné hudby.

Díky proudové zpětné vazbě jsou okraje akustického pásma reprodukovány naprosto přehledně bez jakéhokoli náznaku zkreslení. Dynamické a hutné podání basů je doplněno čistým a vyváženým středovým pásmem i transparentními výškami, které zní tak nějak příjemně analogově, bez kostrbatých digitálních artefaktů. Makrodynamika se projevuje v plné síle, neboť celkové vykreslení scény je plastické, dostatečně prokreslené jak zleva doprava, tak i do hloubky prostoru, lokalizace jednotlivých nástrojů je bezproblémová. Drobné výhrady lze najít pouze v případě detailního vykreslení přesných kontur jednotlivých zvuků a přesnějšího rozlišení v oblasti mikrodynamiky. Celkový projev není přehnaně analytický. Jeho největší devizou je kultivovaná reprodukce, která neunaví ani při delším poslechu. Italové dali světu nejen vynikající kuchyni, víno a design, ale i mnoho krásné hudby. Tak nějak praví klasik. Má patnáctiletá, italskou fashion módou drcená dcera na moji zkoumavou otázku: „Co ty na to?“ odpověděla, že jí to připadá jak vyndané z protiatomového krytu. No co víc může zarytého audiofila potěšit? Ten totiž v případě Audia Flight Two získá opravdu neotřelý kvalitní solitér, který navíc jako bonus přinese kvalitně a živě reprodukovanou hudbu. Pro ty, kteří dávají přednost černému provedení, nabízí Audia verzi s černě eloxovaným čelním panelem a tmavě šedým šasi.

Jiří Charvát


SPECIFIKACE AUDIA FLIGHT TWO

  • výstupní výkon 4/8 Ω: 2x 100 W/8 Ω, 2x 180 W/4 Ω
  • kmitočtový rozsah: 3 Hz – 500 kHz ±3 dB
  • odstup rušivých napětí: 105 dB
  • činitel tlumení : Větší než 180/8 Ω
  • vstupy analogové: 5x cinch, 1x XLR
  • výstupy analogové: 2x cinch
  • spotřeba/ Stand By: 100 – 570 W/neuvádí
  • rozměry/hmotnost: 420 x 113 x 440 mm/19 kg
  • cena: 79.990 Kč

VERDIKT

+ Kvalitní, neotřelé a velmi pečlivé provedení, neutrální, spektrálně vyvážená a dynamická reprodukce,elegantní dálkový ovladač, možnost dokoupení desky s předzesilovačem pro MM a MC přenosky.

- Absence sluchátkového výstupu.

Zvuk:   95%
Výbava:  90%
Ovládání:  95%
Provedení:  100%


KATEGORIE
do 100.000 Kč:  
95%

www.audia.it

» zpět na přehled

Diskuze

Vložit nový příspěvek

Novinky

24.04.2024

Cambridge EVO 150 DeLorean

Cambridge Audio představilo limitovanou edici oblíbeného a oceňovaného All-in-One přehrávače EVO 150, inspirovanou designem ikonického sportovního vozu DeLorean DMC-12, kterou nabídne v omezené sérii 1000 ks.

... více

01.02.2024

Cambridge Audio CXN 100

Obvody nového přehrávače byly přepracovány tak, aby mohly využívat 32bitový D/A převodník ESS ES9028Q2M SABRE32.Konstruktérům se podařilo významně zjednodušit signálovou cestu a vyladit kvalitu reprodukce tak, aby mezi posluchačem a originální nahrávkou nestálo nic v cestě.

... více

29.11.2023

Monobloky Electrocompaniet AW 300 M

Zesilovač poskytuje výkon 300 W do 8 ohmů. Zajišťuje tak bezkonkurenční kvalitu reprodukce, v elegantním a kompaktním provedení, s nezaměnitelným designem společnosti Electrocompaniet.

... více


HI-FI studio TYKON s.r.o.
Sirotčí 58
703 00 Ostrava 3
e-mail: tykon@tykon.cz
© 2011 Hifi studio Tykon
Webdesign: Typo&design
redakční systém Ibis CMS
loga